Teknoloji

‘Kazara’ jet uçuran mühendis: Walter “Taffy” Holden’ın grotesk hikayesi

Hemen hemen hepimiz işimizde hatalar yaptık. Neyse ki, bu yanılgıların büyük çoğunluğu ölümden kaçmak üzere olan ve bu arada havacılık camiasında bir efsane haline gelen bir senaryo ile sonuçlanmıyor. Ancak 1966’da ünlü bir uçuşla Walter “Taffy” HoldenTam olarak ona olan buydu.

Bir mühendis olan Holden, 1943’te üniversiteye gitmek için askeri öğrencilere katıldı ve makine mühendisliği diploması aldı. DHC-1 SincapPervaneli bir uçakta eğitim alırken küçük, tek motorlu uçakları kullanma konusunda çok az deneyim kazandı.

Holden pilotluk yeteneğini kazanmasına rağmen, kariyerine mühendis olarak devam etti ve 1966’da RAF Lyneham’da Kraliyet Hava Kuvvetleri (RAF) Bakım Birimi 33’ün komutanı oldu. . Ancak küçük, yavaş ve kolay uçaklarla ilgili deneyimi, onu neslin en hızlı jet avcı uçaklarından birini uçurmaya hazırlamamıştı.

Holden’ın birimi, birinci sınıf savaş uçağı English Electric, Lightning F.1’in bakımını yapıyordu . İki devasa motorla çalışan ve Mach 2’ye (2.470 km/s) varan hızlarda düz hatlarda seyahat etmek için inşa edilen Lightning, inanılmaz bir mühendislik harikasıydı. Süpersonik jetlerin arkasında görülen ateş ışınlarını fırlatan arka yakıcı motorlara sahipti ve süpersonik uçuşları sürdürmek için bu arka yakıcılara ihtiyaç duymayan ilk jetti.

Taffy, tarihte o gün jet üzerinde çalışıyordu, uçak hızla dönerken meydana gelen bir elektrik problemini kopyalamaya çalışıyordu. Biraz hız vermek için kokpite bindi, ancak o kadar çok hızlandı ki arka yakıcıları etkinleştirdi ve pistte hızla düşen bir güç dalgalanmasına neden oldu.

Walter “Taffy” Holden

Bu sorun sadece motorları kapatarak çözülebilir gibi görünebilir. Bununla birlikte, söz konusu jet, arka yakıcılar etkinleştirildikten sonra gaz kelebeğinde kilitlendi ve Taffy onları nasıl serbest bırakacağı konusunda eğitilmedi. Şans eseri, bakımdan önce birisi ona bunu nasıl yapacağını anlatmıştı ama çok hızlı gidiyordu ve önündeki başka bir uçaktan kaçınmak zorunda kaldı. Çok hızlı gerçekleşen bu karar, anında harekete geçmeyi seçti.

Kasksız, jeti nasıl uçuracağını gerçekten bilen biriyle iletişim kuramayan ve iniş takımları aşağı konumda kilitli olan Taffy, pisti hızla geçti ve yerden ayrılmadan önce diğer uçaklarla çarpışmaktan kıl payı kurtuldu. Acil fırlatmayı etkinleştirmeye çalıştı ama fırlatma koltuğu servis modundaydı ve bu nedenle içeride sıkıştı.

Motorları devre dışı bırakmayı başardı ve jeti farklı bir piste inmek için döndürmeye çalıştı. Taffy, ilk deneme iyi görünmediği için inişi iptal etti ve ardından ikinci denemeyi de iptal etti.

Sonunda, gerçek açıyla gelmeyi ve inecek kadar yavaş gitmeyi başardı, sonra ” kuyruk sürükleyici Uçağın kuyruğunu ” (kuyruk sürtünme) adı verilen bir hareketle piste çarptı. Bu hareket Lightning için ideal olmasa da tek kişilik uçaklardan öğrenmişti. Taffy çıktı ve bildirildiğine göre ” çok üzgünüm efendim‘ o özür diledi.

Uçak onarıldı, hizmete geri döndü ve şimdi Duxford’daki İmparatorluk Savaş Müzesi’nde tamamen bozulmamış durumda.

Taffy’nin kendisinin ve uçağın çıkarları doğrultusunda en iyi şekilde hareket ettiği tespit edildi ve yıllar sonra emekli olana kadar RAF’ta hizmet vermeye devam etti. 2016 yılında 90 yaşında öldü.ve kazara jet uçuran bir mühendisin bu gülünç ve çok sevilen meselini geride bıraktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort