AB’den yakıt ve dizel otomobil kararı
2035 yılından itibaren AB üye ülkelerinde satılacak tüm yeni otomobil ve hafif ticari araçların sıfır emisyonlu olmasını zorunlu kılacak düzenlemenin oylanması 7 Mart yerine ileri bir tarihte yapılacak.
Avrupa Konseyi Daimi Temsilciler Komitesi (COREPER) Sözcüsü Daniel Holmberg, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, üye ülke temsilcilerinin katı karbon emisyon standartlarını yeni seviyelere getirecek düzenleme için oylama tarihini erteleme kararı aldıklarını belirtti. Otomobil ve hafif ticari araçlar 7 Mart yerine AB ülkelerinde satılacak. bildirildi.
Avrupa Parlamentosu (AP) Genel Kurulu’nda geçen ay onaylanan ve yürürlüğe girmesi için AB üye ülkeleri tarafından resmi olarak onaylanması gereken yönetmeliğe göre, 2035 yılından itibaren AB üye ülkelerinde satılacak tüm yeni binek otomobiller ve hafif ticari araçlar, sıfır emisyonlu olmalıdır.
Otomobil üreticileri 2035 yılına kadar karbon emisyonlarını sıfırlayacak. Böylece, söz konusu tarihten itibaren AB ülkelerinde dizel dahil içten yanmalı motorlu ve fuel oilli yeni otomobillerin satışı yapılamayacak.
2030 yılına kadar, emisyonları azaltma hedefi otomobiller için yüzde 55 ve kamyonetler için yüzde 50 olacak. Bir aracın tüm kullanım ömrü boyunca yayacağı karbon emisyonlarını fiyatlandırmak için yeni bir metodoloji de geliştirilecek. Emisyon limit fiyatlarının fiili kullanımdaki emisyonlarla uyumlu hale getirilmesi sağlanacaktır.
Yönetmelik, 2030 yılına kadar emisyonları en az yüzde 55 oranında azaltmayı hedefleyen Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın bir parçasıdır. “55’e uyarla”Pakete dahil olan tekliflerin ortasında yer aldı.
BAZI AB ÜLKELERİNE KARŞI
Bu hafta, başta Almanya ve İtalya olmak üzere bazı AB ülkeleri, 2035’ten itibaren içten yanmalı motorlu yeni otomobillerin satışının yasaklanması girişimine karşı çıktı.
Almanya, girişimi desteklemek için AB’nin yenilenebilir enerji ve havadaki karbondioksiti yakalayarak üretilen sentetik yakıtlara muafiyet getirmesi gerektiğini açıklamış ve AB Komisyonu’ndan bu konuda bir yönetmelik hazırlamasını istemişti.
İtalya da yönetmeliğe aykırı olduğunu ve sıfır emisyona ulaşmanın tek yolunun elektrikli otomobiller olmaması gerektiğini beyan etti.